nosrat-logo

آب و زنجیر

کتاب صوتی آب و زنجیر نوشتهٔ حسین قربانزاده خیاوی با گویندگی محمد جهان پا از مجموعه روزهای جنگ داستانی است درباره دفاع مقدس برای گروه سنی نوجوان توسط به‌نشر منتشر شده است.

فیاض نوجوانی که به عنوان اولین نفر از محله به جبهه می رود. به دنبال ورد زبان شدن فیاض در محله، غلام که همیشه با او مشکل داشته تلاش می کند به هر ترفندی این ذکر نیک فراموش شود. غلام که سر نترسی دارد سخت ترین راه را برای جلب توجه در پیش می گیرد. خرسی از دامنه های سبلان به کندوها هجوم می آورد و شکارچی نامدار محل در شکار آن ناموفق است. غلام به کمک دوستان خود عزم شکار خرس می کند اما در این راه سگ محبوب غلام(قیزیل) به دست خرس کشته می شود. غلام مورد تمسخر اهل محل قرار می گیرد. در همین زمان فیاض از جبهه نامه هایی به بچه های محل می فرستد. غلام در جواب نامه بد و بیراه می نویسد و در ادامه با وقوع اتفاق‌های مختلف عزم جبهه می کند تا فیاض را پیدا کند.
از متن کتاب:
خرس جری شد، جلو آمد. غلام چوب دستی را به طرفش گرفت. عقب عقب رفت. سنگ زیر پایش لغزید، تعادلش را از دست داد. خرس نشست دست هایش را بالا آورد. انگار بخواهد قدرت حریف را بسنجد. غلام یه بالای تپه نرسیده، خرس به یک باره جلو دوید، غلام ضربه زد. نوک تیز قمه به جای دهان خرس بر شانه اش فرو رفت. خرس چوب را به دهان گرفت. چوب ازدست غلام افتاد، خرس روی زمین ناخن کشید و خیز برداشت.

نویسنده

حسین قربانزاده خیاوی

راوی

محمد جهان پا

مدت زمان

6 ساعت و 32 دقیقه

قیمت محصول

25000

تولید کننده کتاب صوتی

انتشارات به نشر

حجم دانلود

366مگابایت

تاریخ به روز رسانی

1402/04/27