nosrat-logo

آن بیست و سه نفر

این کتاب گوشه‌ای از ۹ سال اسارت نویسنده در جریان جنگ ایران و عراق را روایت می‌کند. «احمد یوسف‌زاده» که در آن زمان نوجوانی بیش نبود، به‌همراه ۲۲ نفر از اسیران دیگر که همه ۱۳ تا ۱۷ساله بودند، برای ملاقات با صدام انتخاب می‌شوند؛ دیداری که از آن به‌عنوان یکی از مهم‌ترین وقایع این جنگ ۸ساله یاد می‌شود؛ زیرا صدام‌حسین قصد داشت از این دیدار به‌عنوان جنگی روانی استفاده کنند. این نوجوانان اما ورق را برگرداندند.

کتاب صوتی آن بیست و سه نفر حاوی تجربیات تلخ شامل شرایط بد بهداشتی، نداشتن حمام، خوردن غذاهای تاریخ‌مصرف‌گذشته و اعتصاب است. این کتاب با زبان و نثری ساده و روان نوشته شده و برای همه قابل‌درک است. در این کتاب صوتی همچنین درمورد ترس‌ها، احساسات و شجاعت ۲۳ نوجوان می‌شنویم. این نوجوانان در اوج بحران و در یکی از بدترین اتفاقاتی که می‌تواند برای هر کشوری بیفتد اسیر دشمن شدند اما با صبوری آن روزها را تحمل کردند؛ درحالی‌که تنها چیزی که داشتند شجاعت و پایمردی خودشان بود. این ۲۳ نوجوانان در اوج ترس و اسارت و در دوران تلاش‌های دولت بعثی برای تضعیف روحیهٔ آنان و جنگ روانی با ایران توانستند با رشادت و شجاعت در مقابل آنان بایستند و احمد یوسف زاده نیز با زبانی گرم همهٔ این اتفاقات را در کتاب صوتی آن بیست و سه نفر برای ما روایت کرده است.

بیشتر این خاطرات به بخش اول اسارت آن‌ها مربوط می‌شود. در این کتاب، خاطرات همهٔ این نوجوانان به‌شکلی داستان بازگو شده است. این کتاب صوتی درمورد شجاعت‌ها و فداکاری‌های نسل قبل به ما چیزهای زیادی یاد می‌دهد.

نویسنده

احمد یوسف زاده

راوی

احمد گنجی

مدت زمان

10 ساعت و 54 دقیقه

قیمت محصول

16000

تولید کننده کتاب صوتی

سوره مهر

حجم دانلود

382 مگابایت

تاریخ به روز رسانی

۱۴۰۲/۰۱/۲۹