nosrat-logo

ادواردو: مسافری از رم

“ادواردو؛ مسافری از رم”، به قلم فهیمه نیکومنظر، نگاهی کوتاه و جذاب به زندگی ادواردو آنیلی، پسر سناتور آنیلی، یکی از ثروتمندترین خانواده های ایتالیا است. ادواردو بعد از تحقیقات زیاد شیعه می شود و نام «مهدی» را برای خودش انتخاب می کند.

زندگی ادواردو نکته هایی زیبا و آموختنی برای همه اقشار جامعه دارد و این شخصیت حقیقت طلب ایتالیایی را برای جامعه ما جذاب و دوست داشتنی کرده است.

ادواردو، مسافری از رم کتابی از مجموعه تربچه‌ها و جغله‌ها به قلم فهیمه نیکومنظر است که نوجوانان را با زندگی، اسلام آوردن و شهادت ادواردو آنیلی، فرزند یکی از بزرگترین و تاثیرگذارترین سرمایه‌داران ایتالیایی آشنا می‌کند.

شهید ادواردو آنیلی فرزند جیانی آنیلی، یکی از سرمایه داران بزرگ ایتالیایی و مالک سابق مجموعه فیات و مارلا کاراچو بود. او در جوانی به اسلام و سپس به مذهب تشیع گروید و این موضوع بر خاندان بزرگ و قدرت‌طلب او که با صهیونیست‌ها نیز همکاری‌های گسترده داشت، سخت گران آمد. ادواردو چندبار به ایران سفر کرد و با امام خمینی و آیت‌الله خامنه‌ای دیدار نمود و به زیارت امام هشتم رفت. گرایش او به اسلام و فعالیت‌های ضد استبدادی‌اش باعث شد که سرانجام در ۱۵ نوامبر سال ۲۰۰۰ به دست عوامل ناشناس و طرزی مشکوک به قتل برسد. جسد او را زیر پل «ژنرال فرانکو رومانو» در بزرگراه تورینو به ساوونا یافتند و شواهد حاکی از آن بود که ادواردو از روی پل ۸۰ متری مذکور به پایین پرت شده است.

برخی رسانه‌ها مرگ ادواردو را توطئه‌ای صهیونیستی دانسته‌اند و در سال ۲۰۰۱ نیز در ایران فیلمی ساخته شد که شواهد و مدارکی دال بر ترور ادواردو به دست صهیونیست‌ها ارائه کرد.

نویسنده

فهیمه نیکو منظر

ناشر

عهد مانا

تعداد صفحات

64

قیمت محصول

35000