nosrat-logo

باغ موزه دفاع مقدس کرمان

باغ موزه دفاع مقدس کرمان جزو اولین و بزرگترین موزه‌های دفاع مقدس کشور است که در مرکز شهر کرمان و در نزدیکی میدان شهدا قرار دارد.

باغ موزه دفاع مقدس کرمان جزو اولین و بزرگترین موزه‌های دفاع مقدس کشور است که در مرکز شهر کرمان و در نزدیکی میدان شهدا قرار دارد. ساختمان این موزه با الهام از معماری ایرانی و کرمانی و به کاربردن المان‌هایی از جنگ در ۳ طبقه ساخته شده و طراحی آن بر عهده مهندس خان محمدی، یکی از استادان دانشگاه علم و صنعت تهران بوده است.

در این موزه آثار و اسنادی به جا مانده از دوران جنگ را می‌بینید و وارد فضاهایی شبیه‌سازی شده قرار می‌گیرید تا حس و حال آن روزها را درک کنید. این موزه آثار را در دو بخش فضای باز و بسته به نمایش درآورده است و فضاهایی متفاوت را پیش‌روی تان قرار می‌دهد.

مجموعه باغ موزه دفاع مقدس کرمان در زمینی به وسعت ۲۳ هزار مترمربع ساخته شده و ۲۵۵۰ مترمربع آن به موزه اختصاص دارد. این مجموعه از سال ۱۳۷۶ تا ۱۳۷۷ به همت فرمانده وقت لشکر ۴۱ ثارالله، سردار سلیمانی ساخته شد. این مجموعه در ۳ خرداد ۱۳۷۷ همزمان با سالروز آزادسازی خرمشهر و کنگره بزرگداشت ۸۰۰۰ شهید استان‌های کرمان و سیستان و بلوچستان مورد بهره برداری قرار گرفت.

 

 

آدرس

کرمان، میدان عاشورا، خیابان عباسپور، جنب مصلی

هماهنگ کننده

۰۳۴۳۲۷۱۷۷۷۵

ساعات فعالیت

شش ماه اول سال ۷ الی ۱۳ و ۳۰/۴ الی ۳۰/۷ شش ماهه دوم ۳۰/۷ الی ۱۳ و ۳۰/۴ الی ۳۰/۶