nosrat-logo

دایکه کان ایستاده اند

این کتاب تاریخ شفاهی مقاومت زنان در دفاع مقدس و پشتیبانی جبهه‌ها در ۴ استان غرب کشور است که عبارت‌اند از: آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه و ایلام. هر فصل کتاب دایکه کان ایستاده‌اند به یکی از این استان‌ها و نقش زنان در آنجا اختصاص دارد. این کتاب مظلومیت زنان و دختران انقلابی غرب کشور و جنایات گروهک‌های ضدانقلاب به‌ویژه کومله و دموکرات و رژیم بعث عراق در منطقه را به خوبی تصویر می‌کند.

در بخشی از مقدمه کتاب دایَکه‌کان ایستاده‌اند به قلم نویسنده، زهره یزدان پناه این‌طور می‌خوانیم: «این کار، تلاشی است برای ثبت خاطرات زنان غیرتمند و عفیف غرب کشور در استان‌های کرمانشاه، ایلام، کردستان و آذربایجان غربی در دوران دفاع مقدس، مقاومت‌ها و فعالیت‌های بی‌دریغشان در مراکز پشتیبانی جبهه و هنگام‌ بمباران‌های شهری…
پای روایت زنانی نشستم که با ترسیم بخشی هرچند اندک از فضای زندگی‌ توأم با صبر و ایستادگی‌شان در دوران دفاع مقدس و روزهای دفاع و مقاومت همسر، برادر و پسرانشان در جبهه، ‌روزهای مقاومت و چگونگی فعالیت‌های همراه با ایثارشان برای کمک به جبهه ‌را هم ترسیم می‌کردند.
زیر آتش بمباران‌ها، در دوران جنگ‌زدگی و مهاجرت، زیر چادر با قناعت زندگی کردند و در لحظه‌های دیدن داغ عزیزان و همشهری‌ها و هم‌وطنانشان مقاوم بودند تا همچنان فعال، در سنگر پشتیبانی‌های جبهه و جنگ، پابه‌رکابِ یاری انقلاب و نظام جمهوری اسلامی باشند که با خون هزاران شهید آبیاری می‌شد تا از نهالی تازه به درختی استوار تبدیل شود…»

نویسنده

زهره یزدان پناه

ناشر

راه یار

تعداد صفحات

342

قیمت محصول

120000

تاریخ به روز رسانی

۱۴۰۲/۰۱/۲۹