nosrat-logo

راز نگین سرخ

راز نگین سرخ اثر حمید حسام که توسط انتشارات سوره مهر به چاپ رسیده روایتگر داستانی از زندگینامه سردار شهید مهندس محمود شهبازی است که با صدای کامبیز سرداری منتشر شده.

کتاب راز نگین سرخ خاطرات شهید از زبان خانواده و هم‌رزمانش است. حوادث این داستان گوشه‌ای از فراز و نشیب‌های دفاع مقدس از آغازین روز جنگ تا هنگام آزادی خرمشهر را نشان می‌دهد. لذا همهٔ حوادث واقعی‌اند که نقش‌آفرینانش، سردار شهید لشکر سلحشور انصارالحسین (ع) ـ استان همدان ـ و مؤسسان لشکر ۲۷ محمد رسول‌الله (ص) بوده‌اند.

بخشی از کتاب:
یک خرسندم از اینکه تمام شخصیت های این داستان نه ساخته ذهن و تخیل این قلم ، که پرورده اکسیر عرفان و جهادند. و طرفه اینجاست که به جز یک نفر همه در آن سوی هستی ، رحل اقامت گزیده اند. حوادث این داستان گوشه ای از فراز و نشیب های دفاع مقدس از آغازین روز جنگ تا هنگام آزادی خرمشهر است، لذا همه حوادث واقعی اند، که نقش آفرینانش، سردار شهید لشکر سلحشور انصار الحسین (ع) – استان همدان – و موسسان لشکر ۲۷ محمد رسول الله (ص) بوده اند. از کتاب : کاش یه بارم که شده ، لب باز کنی و به من بگی چکاره ای ؟ معلم قرآنی، درس مهندسی می خوانی یا یه بسیجی هستی ؟ مادر در خیالش با محمود حرف می زد . می پرسید : اما جواب نمی شنید. هربار که او را می دید ، چشمانش نور می گرفت، لبش به خنده وا می شد : اما گوشه دلش همچنان نگران او بود . فکر بدرقه عذابش می داد .دستپاچه می شد و می زد به حیاط یا زیر سردر حیاط می ایستاد: با قرآن و اسپند. اما این دفعه دل و دماغ دفعات قبل را نداشت. نشست کنار حوض.این پا و آن پا کرد و منتظر محمود ماند .باز طاقت نیاورد. چشمش به آب پاش پلاستیکی افتاد.بلند شد و دست های لرزانش را دور دسته پلاستیکی آن حلقه کرد و گلدان های قد و نیم قد حیاط را یکی یکی آب داد، اما باز غرق در خیال محمودش بود. ذهن نا آرام او زندگی نوجوانی و جوانی فرزندش را در بستر زمان مرور می کرد…تا شر شر آبی که از دهانه گلدان سرریز شده بود و روی پله ها می ریخت، او را به خود آورد.

نویسنده

حمید حسام

راوی

کامبیز سرداری

مدت زمان

6 ساعت و 57 دقیقه

قیمت محصول

11000

تولید کننده کتاب صوتی

سماوا

حجم دانلود

383مگابایت

تاریخ به روز رسانی

1402/04/27