nosrat-logo

گردان قاطرچی

کتاب گردان قاطرچی ها نوشته داوود امیریان است. نشر کتابستان معرفت این کتاب را روانه بازار کرده است. این رمان، که برای نوجوانان نوشته شده، با زبان طنز، جریان‌های روزهای جنگ و جبهه را روایت می‌کند.

کتاب گردان قاطرچی ها برای نوجوانان از جنگ در ایران و اتفاقاتی که در جبهه رخ می‌دهد، می‌گوید.

در ابتدای هر یک از بخش‌های این رمان، تصویری کاریکاتورگونه از افراد جبهه و البته از «قاطر» نیز قرار دارد.

نام بعضی از بخش‌های این رمان عبارت است از:

«جنگجویان شنگول»، «قاطر سکته‌ای و تنفس دهان به دهان»، «قاطر عقاب نشان وگروه نجات تشکیل می‌شود»، «چشمان کبود و جفتک سهمگین»، «جفتک و گازگرفتگی و پاره‌سنگی که از آسمان فرود آمد»، و «سفره هفت سین در کنار قاطر‌های مهربان».

“گردان قاطرچی ها” به قلم “داوود امیریان”، رمانی است برای گروه سنی نوجوان که وقایع روزهای جنگ و روحیات رزمندگان نوجوان را با بیانی شیرین و طنز، برای مخاطبین این روزهای ادبیات مقاومت بازگو می کند. “داوود امیریان” که قلم گیرا و طنزآلود او برای خوانندگان نسل های مختلفی از نوجوانان ایران آشناست، این بار نیز دست به آفرینش داستانی مفرح و خنده دار نموده که خوانندگان را با “گردان قاطرچی ها” و جنبه ی دیگری از جنگ و زندگی همه روزه ی رزمندگان کم سن و سال، آشنا می کند.
و اما برسیم به “گردان قاطرچی ها”، گردانی که حتی اسم آن هم تعجب شنونده را بر می انگیزد و او را برای شنیدن خنده دارترین ماجراها آماده می کند. وظیفه ی این گردان، نگهداری و مراقبت از قاطرهاست؛ قاطرهایی که جهت حمل بار و آذوقه و مهمات، در ارتفاعات کردستان به کار گرفته می شدند. اما مگر می شود پای حیوانات لایعقل، آن هم چهارپایی همچون قاطر در میان باشد و گرفتاری های خنده داری با این حیوانات اتفاق نیفتد؟ حاضران در این گردان هربار یک ماجرای تازه دارند و خواننده هر دفعه خود را غرق خنده در اتفاقات غیرمنتظره ی این کتاب می بیند. مانورهای مختلف، عملیات گوناگون و تجربه های سخت و آسان در “گردان قاطرچی ها”، خواننده را به قلب اتفاقاتی می برد که در جبهه های جنگ رخ می داد و همچون هر برهه ی دیگری از زندگی و تاریخ، در کنار سختی ها، اوقات خوش و خنده داری نیز داشت. “داوود امیریان” در “گردان قاطرچی ها”، شهامت رزمنده های نوجوان و شیطنت های خاص آن سن و سال را با هم ترکیب می کند و کتابی خواندنی و شیرین در اختیار مخاطب می گذارد.

موضوع

نوجوان

نویسنده

داوود امیریان

ناشر

کتابستان معرفت

تعداد صفحات

272

قیمت محصول

135000