nosrat-logo

نقش یهود و قدرتهای بین المللی در خلع سلطان عبدالحمید از سلطنت

معرفی کتاب
در کتاب پیش رو به بررسی فعالیت صهیونیسم جهانی برای دست یابی به فلسطین از طریق فروپاشی امپراطوری عثمانی در کوتاه مدت و تسلط استعمار و صهیونیسم بر کل منطقه خاورمیانه می نشینیم. شکل گیری جنبش های تجزیه طلبانه در ممالک تحت حاکمیت امپراتوری عثمانی، بروز حرکات افراطی برای تسریع فروپاشی امپراتوری، شکل گیری گسترده مجامع فراماسونری در منطقه و ایران، همکاری گسترده ان

در کتاب پیش رو به بررسی فعالیت صهیونیسم جهانی برای دست یابی به فلسطین از طریق فروپاشی امپراطوری عثمانی در کوتاه مدت و تسلط استعمار و صهیونیسم بر کل منطقه خاورمیانه می نشینیم. شکل گیری جنبش های تجزیه طلبانه در ممالک تحت حاکمیت امپراتوری عثمانی، بروز حرکات افراطی برای تسریع فروپاشی امپراتوری، شکل گیری گسترده مجامع فراماسونری در منطقه و ایران، همکاری گسترده انجمن های ماسونی عثمانی با فراماسون های ایرانی، ارتباط جمعیت اتحاد و ترقی که در قبضه فراماسون و یهودیان تازه مسامان بود با برخی از جریانات افراطی در ایران همگی حکایت از فعالیت گسترده صهیونیسم در مناطق اسلامی دارد.
نقش بارز سلطان عبد الحمید دوم در مخالفت وی با اتحاد فراماسونری صهیونیستی و حزب اتحاد و ترقی نهفته است که در این دوره هرکدام به منظوری خاص قصد تجزیه امپراتوری عثمانی و خلع سلطان عبد الحمید دوم را در نظر داشتند. جرم سلطان عبدالحمید مقاومت قابل تحسین وی در مقابل تطمیعات و تهدیدات استعمار و صهیونیسم برای واگذاری فلسطین به یهودیان بود که نهایتاً منجر به عزل وی در سال ۱۹۰۹ م شد. در اثر نویسنده قصد دفاع کامل از تمام اقدامات سلاطین عثمانی به ویژه سلطان عبدالحمید را ندارد، اما آنچه در چارچوب منافع جهان اسلام مطرح است، اقدام سلطان عبدالحمید در دفاع از فلسطین می باشد.اما در نهایت اقدامات و مبارزه سلطان به نتیجه نمی رسد و نهایتاً بساط سلطنت عثمانی در هم پیچیده و او خلع می شود.

فصول کتاب:
فصل اول: ریشه های تاریخی مسئله فلسطین ۱۸۸۲-۱۹۰۸ م
فصل دوم: سیاست اسلامی و بین المللی سلطان عبد الحمید دوم
فصل سوم: همکاری صهیومیستی-بین المللی-فرانسوی-منطقه ای در انقلاب ۱۹۰۸ م
فصل چهارم: نقش یهود و فراماسونری در انقلاب سال ۱۹۰۸م و خلع سلطان عبد الحمید دوم در سال ۱۹۰۹م

نویسنده

حسن حلاق

ناشر

تاریخ معاصر ایران

تعداد صفحات

195

قیمت محصول

0

تاریخ به روز رسانی

۱۴۰۲/۰۱/۲۹