nosrat-logo

مردی که خواب نمی دید

این کتاب روایت خاطرات اسیر آزاد شده‌ی ایرانی، اسدالله خالدی می‌پردازد و دوران کودکی، سال‌های مبارزه با رژیم شاه، جنگ و اسارت او را به تصویر می‌کشد.

ین کتاب صوتی روایت‌گر زندگی یکی از مبارزان انقلابی به نام اسدالله خالدی است و حاصل مصاحبه و گفت‌وگوی داوود بختیاری دانشور و راوی به مدت یک سال است؛ نویسنده رویدادها و اتفاقات جذاب و نادری که در روزهای پیش از انقلاب تا ساعاتی که خالدی در اسارت اردوگاه‌های عراق سپری کرد را در این کتاب آورده است.

داوود بختیاری دانشور در این اثر کوشیده تا با بهره‌گیری از زبانی ساده، روان، بی‌ابهام و در عین حال با به‌کارگیری عناصر داستانی، جذابیت روایت را دوچندان نماید. شرح جزئیات، توصیف، ایجاد فضا و بهره‌گیری از گفت‌وگو و شخصیت‌پردازی، از ویژگی‌هایی هستند که موجب شده تا این اثر به یکی از درخشان‌ترین خاطرات حوزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس تبدیل شود.

این اسیر ایرانی در محله قدیمی شاپور تهران به دنیا آمده است. دوران ابتدایی و راهنمایی‌ خود را در مدرسه‌ای در همان محله و دوران دبیرستانش را در مدرسه فرانسوی رازی در خیابان فرهنگ سپری کرده است. پس از دریافت مدرک دیپلم برای ادامه تحصیلات به آلمان می‌رود و چندین سال بعد با مدرک مهندسی کشاورزی بازمی‌گردد و اقدام به فعالیت‌های سیاسی مخالف رژیم می‌کند. اما پس از مدتی به دست ساواک دستگیر می‌شود و مورد آزار و اذیت‌ها و شکنجه‌های آن‌ها قرار می‌گیرد، پس از پیروزی انقلاب اسلامی هم برای دفاع از کشورش به جبهه‌های نبرد عازم می‌شود، اما سرانجام به اسارت دشمن در می‌آید.

نویسنده

داود بختیاری دانشور

راوی

مسعود فروتن

مدت زمان

10 ساعت و 57 دقیقه

قیمت محصول

21000

تولید کننده کتاب صوتی

سوره مهر

حجم دانلود

910 مگابایت

تاریخ به روز رسانی

1402/04/27